Zašto je u kriznim situacijama najvažnija briga o zaposlenicima, a nakon toga o klijentima/kupcima
9. lipnja 2022.
3 min čitanjaVlasnici malih i srednjih poduzeća te menadžment u velikim poduzećima je u kriznom razdoblju počeo prepoznavati potrebu za transformacijom sebe, poslovnog modela, a razvoj svojih zaposlenika stavlja u prvi plan.
Kod nekih poduzeća eskaliraju nagomilani problemi koji se nisu rješavali na vrijeme, dok se drugi susreću s velikom fluktuacijom zaposlenika izazvane prvenstveno radnom atmosferom.
Istraživanje[1] Global Executive Study and Research Report Future of Leadership 2020, koji su objavili MIT Sloan Management Review i Cognizant jasno ukazuje na jasne praznine koje "služe kao upozorenje" menadžmentu poduzeća.
Istraživanje ukazuje kako zaposlenici očekuju u digitalnoj transformaciji bolje uvažavanje i prepoznavanje njihovih vrijednosti, a ne samo povećanje brige o pronalaženju novih poslovnih mogućnosti poduzeća. Također je potrebno obraćanje pozornosti od strane menadžmenta na to osjećaju li se njihovi zaposlenici vrijednima ili se samo „gura“ usvajanje novih digitalnih alata i tehnologije.
Koji su glavni izazovi?
Gotovo sam sigurna kako je COVID kriza još produbila problematiku te želim i ovim putem skrenuti pažnju na potrebu prilagodbe lidera na nove trendove.
U nastavku su naglasci na najvažnije:
- Nedostatak liderskih vještina
- Način razmišljanja vodstva u poduzećima
- Nedovoljno kvalitetnih kadrova u „pipelinu“ za liderske pozicije
- Način razvoja vodećih kadrova u poduzeću
Krenimo redom:
1. Nedostatak liderskih vještina
Spomenuto istraživanje je utvrdilo kako samo 9% zaposlenika smatra kako njihovo poduzeća ima menadžment s razvijenim vještina koje su potrebne za uspješnu provedbu digitalne transformacije. Rekla bih, zabrinjavajuća činjenica. Prvenstveno jer vjerujem kako većina voditelja nije niti svjesno koje im sve vještine nedostaju u upravljanju procesima i zaposlenicima.
Neke od vještina koje su nužne za uspješnu provedbu digitalne transformacije su: agilnost, prilagodljivost i usredotočenost na zaposlenike.
2. Način razmišljanja vodstva u poduzećima
Samo 12% zaposlenika vjeruje kako menadžment ima ispravan način razmišljanja koji koristi u procesu digitalne transformacije. Način razmišljanja je nešto što je teško promijeniti preko noći, na tome se radi godinama. U vrijeme kada je svuda oko nas mnoštvo raznih edukacija, raznih metoda coachinga i povećanja motivacije zaposlenika i menadžmenta mislim kako se zaboravilo na ono osnovno – želju koja mora biti prisutna kod svakoga od nas, potaknuti i nekog drugog na više i bolje. I to prvenstveno svojim primjerom.
3. Nedovoljno kvalitetnih kadrova u „pipelinu“ za liderske pozicije
Tek 40% zaposlenika smatra kako njihovo poduzeće gradi od temelja program razvoja zaposlenika i pripremu za neku vrstu vođenja, preuzimanja odgovornosti.
To podrazumijeva pripremu za nove okolnosti koje nas čekaju „iza ugla“ bilo kroz pripremu za neku novu krizu ili rad u novim digitalnim alatima, modelima poslovanja. Razvoj se ne može dogoditi preko noći, stoga pripremi kadrova za preuzimanje više odgovornosti je nešto što se treba sistemski pratiti.
4. Način razvoja vodećih kadrova u poduzeću
Svjesni smo kako je za osobni razvoj i kontinuirano učenje nešto što zahtjeva dodatni angažman, a potreban je u svrhu praćenja koraka s novim tehnologijama i metodama rada. On uglavnom podrazumijeva neki oblik edukacije van radnog vremena. Imamo li u svojim notesima, glavama ili telefonu nešto što bi nam moglo pomoći u strukturiranom razvoju kadrova u poduzeću? Vrlo često nemamo, a menadžment poduzeća koje očekuje uspjeh u novom digitalnom dobu mora imati jasno definiran način razvoja vodećih kadrova u poduzeću.
Menadžment u IT industriji uglavnom smatra kako razumije način upravljanja zaposlenicima i promjenama kojima smo okruženi. Također smatraju kako to rade jako dobro te vrlo često ne prepoznaju kako je za dugoročni uspjeh potrebna i vještina upravljanja organizacijskim rizicima i upravljanja zaposlenicima.
Zaključno
Ako ste menadžer (ili to želite postati) koji je prošao mnogobrojne sate rada razvijajući svoje znanje u IT području, marketingu, financijama..... uvažite činjenicu kako je za razvoj nekih drugih specijalnosti koje su vam potrebne u upravljanju poduzećem također potreban uporan i dosljedan rad.
Educirani i zadovoljni zaposlenici će se zadržavati u poduzeću, bit će dobra baza za prijenos znanja i najbolji predstavnici vašeg poduzeća u komunikaciji s kupcima. Stoga razvijajte i svoje i njihove vještine kontinuirano.
Autor: Anka Cvitanović Jovanić