Izrada poslovnog plana za obrt
30. studenoga 2022.
4 min čitanjaU praksi sam vidjela kako se zaposlenici u poduzećima ili oni koji kreću u poduzetništvo susreću s problemom razrađivanja neke ideje obuhvaćajući sve potrebne elemente. Ako razmišljate o otvaranju obrta predlažem vam odvojite vrijeme i izradite osnovne postavke plana poslovanja.
U nastavku možete naći sve elemente plana za novi obrt ili mikro poduzeće na primjeru Lena cookie slastičarnice. Struktura vam može pomoći u izradi vašeg plana poslovanja obrta. U našoj Zoni znanja možete preuzeti word obrazac za izradu plana za uslužno poduzeće.
Također vam može poslužiti i za bilo koji drugi obrt, s prepoznavanjem i eventualno dopunjavanjem nekih specifičnosti.
Krenimo od sažetka u kojem je potrebno obrazložiti priliku, što nudite kao rješenje nudite to koji problem rješavate, koji vam je tržišni fokus i vaša konkurentska prednost.
Volim kolače pa ću na primjeru otvaranja slastičarnice pojasniti korake. Pa krenimo.
Sažetak
Prilika: nedostatak kvalitetnih domaćih kolača u susjedstvu
Rješenje: proizvodnja i prodaja domaćih kolača po narudžbi
Tržišni fokus: obitelji, poslovni ljudi, studenti, putnici
Konkurentska prednost: prepoznatljivi fini domaći kolači
Vlasništvo: obiteljsko poduzeće
Očekivani povrat ulaganja: povrat ulaganja na kraju 2. godine
Ukratko o obrtu
Sažetak poslovanja obrta: proizvodnja kolača s visokokvalitetnim sastojcima za obitelj, poslovne ljude..
Povijest obrta: Majka sam 3 djece i pečenje kolača je nešto što oduvijek volim. Počela sam peći kolače za rođendane, za svoje prijatelje i obitelj te vidjela koliko svaki put razveselim sve oko sebe. Živim u obiteljskoj kući koja ima prostor koji mogu prilagoditi za poslovni prostor. Kuća se nalazi u centru mjesta u kojem živim. U blizini su osnovna škola, srednja škola, vrtić i poslovni prostori.
Tržište i usluga: Različite kategorije potencijalnih klijenata, od djece do odraslih. U blizini je turistička zajednica što vidim kao mogući kanal širenja ponude. Upoznavanje turista s gastronomskom ponudom i prepoznatljivim okusima vidim kao mogućnost promocije.
Operativno poslovanje: slastičar i vlasnica obrta
Financijski ciljevi: Početni kapital imam od svoje ušteđevine. Predviđeni proračun poslovanja ima za cilj ostvarivanje EBITDA od 42 tis. kn.
Opis poslovanja
Prilika: U naselju je otvorena samo jedna slastičarnica koja se ne nalazi u centru. Također, mjesto ima i dvije pekare s ograničenim asortimanom kolača. Moja obiteljska kuća se nalazi u centru, gdje je vrlo prometno okruženje. Imam prostor oko kuće od oko 100 m2 što mi otvara mogućnost uređivanja terase gdje bi gosti mogli uživati u kolačima, kolačima i kavi i sl.
Pregled proizvoda: Kupcima ću nuditi ukusne i dekorativne kolače i peciva. Koristit ću samo najkvalitetnije sastojke i osiguravati da sve moje kreacije budu napravljene od svježih sastojaka i po narudžbi. Od ručno izrađenih dekoracija do malih figurica. Imam oko za detalje i pripremam figure i razne kreacije za torte. Cupcakesi i torte su moji specijaliteti. Također ću u ponudi imati krafne, pitu mađaricu, medenu pitu i sl. Ponuda će obuhvaćati i izradu torti za svadbe, krštenja i dr. svečanosti.
Ključni dionici: Dobavljači će biti isključivo domaći proizvođači (jaja, šećer, brašno, mlijeko...). Uspostavila sam kontakte i kroz pisma namjera ugovorila isporuku robe i uvjete plaćanja. S većim brojem dobavljača sam dogovorila rokove plaćanja od 30 dana. Ugovaranje s lokalnim proizvođačima i sklopljeni ugovori će mi dati sigurnost u kontinuitet isporuke, što mi je jako bitno.
Svjesna sam koliko su zaposlenici bitni u uspostavljanju obrta. Imam kćer koja ove godine završava slastičarsku školu i planira mi pomagati u poslu. Zaposlit ću jednog slastičara i pomoćnog radnika po potrebi. Radit ćemo u početku u 2 smjene, a kako se posao bude razvijao povećavat ćemo i broj zaposlenih.
Cijene: Analizom cijena po drugim slastičarnicama, zaključila sam kako mogu osigurati konkurentne cijene. Kvaliteta i jedinstven proizvod izrađen kvalitetnim namirnicama opravdat će cijenu.
Analiza tržišta
Segmentacija tržišta: Potencijalni rast novih objekata i izgradnja novih infrastrukturnih objekata kao što su novi dječji vrtić i obiteljske kuće
Konkurencija: Nedostatak konkurencije u užem centru grada
SWOT analiza:
Snage: prepoznatljivost, kvaliteta, iskustvo, lokacija
Prilike: novo tržište, manjak ponude u užem centru grada
Slabosti: dobavljači, novčani tok, kvarljivost proizvoda
Prijetnje: gubitak zaposlenika, potražnja na tržištu, aktivnosti konkurencije
Operativni plan
Zaprimanje narudžbi: Obrt u početku neće imati usluge dostave kupcima, ako bude povećan interes za dostavom, razmotrit ćemo i to. Narudžbe ćemo zaprimati putem direktnog kontakta kupaca putem telefona, mail-a i u slastičarnici.
Plaćanje: Za manje narudžbe (do 300 kn) kupac će plaćati proizvode pouzećem. Narudžbe veće od 300 kn morat će platiti 20% akontacije.
Ključni kupci: obitelji i turisti
Ključni zaposlenici: slastičar koji ima jedinstvene vještine i dugogodišnje iskustvo
Imovina: vlastiti poslovni prostor u obiteljskoj kući, kuhinjski uređaji, bijela tehnika...
Marketing plan i plan prodaje
Ključne poruke: Najbolji sastojci za najbolje kupce
Marketinške aktivnosti: Najbolja promocija će nam biti usmena predaja u početku. Planiramo i promociju u lokalnim novinama, na turističkim mapama i društvenoj mreži IG.
Prodajna strategija: Kvalitetom želimo steći vjerne kupce koji će usmenom predajom omogućiti poslovanje poduzeća na početku.
Financijski plan
Nakon što ste definirali sve gore navedeno, bit će vam lako staviti na papir i financijske vrijednosti. Fiksni i varijabilni troškovi na koje ćete nadodati maržu koju želite ostvariti (koju je moguće postići s obzirom na konkurentnost na tržištu) i količina prodanih proizvoda će biti plan poslovnih prihoda.
Fiksni troškovi vam u pravilu ne bi trebali imati više od 30% u ukupnim troškovima. To pravilo, naravno ovisi o različitim djelatnostima. Na primjeru ovog uslužnog poduzeća potvrđuje se pravilo.
Ako vam je potrebna pomoć pri izradi poslovnog plana za vaše poduzeće, kontaktirajte nas na mail [email protected].